قرارگاه بقیه الله/ ۴۵۰۰ نفر امانتدار حرم‌های نجف و سامرا می‌شوند/ تهیه ۷۰ جهیزیه برای زوج‌های نیازمند

قرارگاه بقیه الله/ گفتگو با واحد حوزه، مسجد و هیأت خبرگزاری فارس

قرارگاه بقیه الله/ گفتگو با واحد حوزه، مسجد و هیأت خبرگزاری فارس

سیدمهدی خمسه‌ای مسئول قرارگاه مردمی و جهادی حضرت بقیه الله (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در ایام اربعین حسینی اظهارداشت: این قرارگاه برای پنجمین سال، به مدت یک ماه در ماه صفر، خدمات زائر، امانتداری، راهنمایی زائران را در شهرهای نجف و سامرا برعهده می‌گیرد.

خدمت به زائرین اربعین حسینی 1398 قرارگاه فرهنگی جهادی بقیه‌الله
خادمی اربعین 1398 قرارگاه فرهنگی جهادی بقیهالله

فعالیت ۴۵۰۰ خادم در کفش‌داری‌ و امانتداری حرم‌های نجف و سامرا

وی افزود: خدمات زائر شامل راهنمایی زائران، کفش‌داری، امانتداری، مرکز مفقودین، ارائه ویلچر، نصب تابلو و … است که در مجموع از ابتدای ماه صفر تا پایان این ماه توسط ۴۵۰۰ نفر خادم از کشورهای ایران، روسیه، قطر، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق انجام خواهد شد.

خمسه‌ای گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند در امر پذیرایی از زائران اربعین میزبانان عراقی را کمک دهید، این قرارگاه تصمیم گرفت باتوجه به برخورداری از مهندسی فنی در حوزه‌های تخصصی به کمک عراقی‌ها برود.

مسئول قرارگاه مردمی و جهادی حضرت بقیه الله با اشاره به اینکه در ایام اربعین باتوجه به حضور زائرانی از کشورهای مختلف برقراری ارتباط کلامی در امانتداری‌ها و بخش راهنمای زائر، مشکلاتی وجود داشت، افزود: براین اساس این قرارگاه به منظور کمک به نیروهای عراقی وارد عمل شده است و با برقراری ارتباطات لازم، ۵ سالی است که این وظیفه را در شهر نجف و سامرا برعهده گرفته است.

خدمت به زائرین اربعین حسینی 1398 قرارگاه فرهنگی بقیه الله
خادمی اربعین 1398 قرارگاه فرهنگی جهادی بقیهالله

مجاز بودن حمل گوشی همراه در حرم‌های نجف و سامرا

وی با بیان اینکه خادمان شرکت کننده در این طرح طی شیفت‌های یک هفته‌ای فعالیت خواهند داشت، گفت: از ابتدای ماه محرم ورود گوشی‌ همراه به حرم‌های نجف و سامرا مجاز شده است لذا فعالیت این گروه‌ها در بخش امانتداری، به اخذ وسایل زائران خلاصه می‌شود. همچنین امسال بناست برای اولین‌بار، سیستم امانتداری الکترونیکی را در این حرم‌ها اجرایی کنیم.

ارسال ۲۰۰ بسته حمایتی برای عراقی‌ها در ۵ نوبت

خمسه‌ای تصریح کرد: این قرارگاه بنا دارد در شهرهای محروم مانند سامرا به‌ویژه در بخش‌های سنی نشین فعالیت‌های جهادی و عمرانی انجام دهد تا بتواند تجلی از وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذارد. همچنین در طول سال نیز در ۵ مرتبه شامل ماه رمضان، سیل اخیر و ۲۰۰ هزار بسته حمایتی به کشور عراق ارسال کرده است.

تهیه ۷۰ جهیزیه برای زوح‌های نیازمند کشور

مسئول قرارگاه مردمی و جهادی حضرت بقیه الله با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در این قرارگاه در داخل کشور، تصریح کرد: سال گذشته این قرارگاه، ۷۰ جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تهیه کرد و در جریان سیل نیز در شهرستان‌های پل‌دختر و سوسنگرد با اعزام‌های تیم عملیاتی به کمک‌رسانی پرداخت.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون این قرارگاه در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی در حال ساخت یک مدرسه است.

گزارش تصویری از خدمات قرارگاه فرهنگی جهادی بقیه‌الله در اربعین حسینی 1398

گزارش خبرگزاری تسنیم از اقدامات قرارگاه جهادی بقیه‌‌الله| از ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰۰ تخت‌‌خوابی تا تهیه جهیزیه برای نوعروس‌‌ها